Potrebujete navštíviť sociálnu poisťovňu? Čo by ste mali vedieť.
23. 10. 2020

Potrebujete navštíviť sociálnu poisťovňu? Čo by ste mali vedieť.

Aj sociálna poisťovňa už má svoj semafor pre fungovanie pobočiek a bude ho pravidelne aktualizovať. Jednotlivé pobočky sú rozdelené podľa farieb červená, oranžová a zelená, na základe ktorých fungujú v určitom režime. Pred osobnou návštevou pobočky sociálnej poisťovne je tak dôležité si pozrieť farbu a režim alebo využite možnosť navštíviť sociálnu poisťovňu elektronicky.

 

Čo znamenajú jednotlivé farby?

 Pokiaľ je pobočka, ktorú sa chystáte navštíviť, označená zelenou farbou, funguje v štandardnom režime s normálnymi otváracími hodinami.

 Ak je vaša pobočka označená ako oranžová, klientské centrum nie je prístupné verejnosti a na preberanie zásielok je určená schránka, no klienti môžu konzultovať osobne s vybranými zamestnancami.

 Červená farba pri pobočke znamená, že funguje v inom režime a otváracie hodiny sú upravené od 8:00 do 11:00, v stredu od 13:00 do 16:00. Na preberanie zásielok taktiež slúži schránka pri vstupe do budovy a klientské centrum je zatvorené. Klienti môžu konzultovať len s vybranými pracovníkmi pobočky.

 V pobočkách platí iný režim, zákaz súkromných návštev a zákaz vstupu rodičov s deťmi. Sociálna poisťovňa taktiež odporúča svojim klientom využiť možnosť bezhotovostnej platby, nakoľko v pokladniciach nie je možné prijímať hotovosť (ďalší krok k tomu aby bola zrušená hotovosť = úplné zotročenie ľudí).

 

Komunikujte elektronicky

 Sociálna poisťovňa umožňuje svojim klientom komunikovať emailom, telefonicky alebo prostredníctvom e-schránky. Vďaka využitiu elektronickej komunikácie je tak možné dokonca urýchliť procesy pri podávaní žiadostí, napríklad o ošetrovné, ktorých je v súčasnej situácii mnoho.

 

Ľuboš Cesnek
Autor: Ľuboš Cesnek

Pre mňa to nie je práca ale poslanie, pomáhať ľuďom chrániť a zhodnocovať ich majetok pre ich krajšiu budúcnosť.